Procurement Officer

Wij zijn op zoek naar een enthousiaste Procurement Officer om ons team te versterken. 

Je bent verantwoordelijk voor het sourcen en inkopen van goederen en diensten voor de organisatie tegen de beste waarde, waarbij niet enkel prijs belangrijk is. Tevens is het inrichten en verbeteren van het gehele inkoop/ procurement/ supply chain proces een essentieel onderdeel.

Je rapporteert aan de Backoffice manager en werkt samen met collega’s op de afdeling backoffice, maar ook met de collega’s van Sales en R&D.

Kerntaken van de functie

Versterken inkoopkracht van het bedrijf

  • Het opstellen en implementeren van het afdelingsbeleid, -plannen en -doelstellingen
  • Het zorgdragen dat effectief met alle afdelingen wordt samengewerkt.
  • Het bewaken en bijsturen van uitvoering van het afdelingsbeleid binnen het bedrijf.

 

Uitvoering geven aan de afdeling gerelateerde bedrijfsactiviteiten

  • Het accorderen van transactie documenten conform procedures.
  • Het (doen) oplossen van problemen in relatie met leveranciers, leveringen en betalingen.

 

Zorgdragen voor het inkopen van goederen en diensten

  • Het adviseren, opstellen, ondersteunen en/of oplossen van inkoop gerelateerde vraagstukken.
  • Het uitbreiden, ontwikkelen en beheren van relevante contacten met leveranciers en derden.
  • Het aansturen en begeleiden van tactische inkooptrajecten, incl. onderhandelen en contracteren.
  • Het onderzoeken van nieuwe mogelijkheden voor procesoptimalisatie.
  • Het zoeken van nieuwe leveranciers voor bestaande of nieuwe producten en diensten.

Kernverantwoordelijkheden van de functie

  • Dagelijks uitvoeren van operationele inkoopactiviteiten zoals het uitzetten van de inkooporders t/m de levertijdbewaking
  • Het kloppend houden van de inkoopadministratie.
  • Ondersteunend aan logistiek bij inklaren en afwijkende inkomende goederen.
  • Het onderhandelen over prijzen en (contract)condities.
  • Ontwikkelen en implementeren van inkoopstrategieën
  • Analyseren van markttrends
  • Verduurzamen van inkoopproces
  • Beheren en het ten volle benutten van leveranciersrelaties en monitoren van leverancier prestaties
  • Belangrijke rol in de supply chain van de organisatie en optimaliseren ervan
  • Benodigde goederen en diensten tegen de best mogelijke condities worden ingekocht
  • Er optimaal en efficiënt voorraadbeheer, distributie en logistieke handelingen worden uitgevoerd
  • Directe en indirecte kosten worden gereduceerd
  • Processen continue geoptimaliseerd en verbeterd worden middels meerjarenplannen
  • Afspraken goed worden vastgelegd en geborgd met toeleveranciers
  • Contract-, risico- en leveranciersmanagement
  • Accorderen van inkooporders en facturen
  • Het realiseren van de jaarlijkse doelstellingen

Wat verzorgen wij?

– Een leuke en afwisselende werkomgeving in een gezellig bedrijf dat persoonlijke groei en initiatief waardeert;
– Een geweldige kans om in deze rol te groeien en successen te behalen, met volop ruimte om dat te doen;
– Een veelzijdige functie waarin je je talenten kunt laten zien;
– Een contract van maximaal 32 uur, werktijden in overleg;
– Een fijne werkplek met moderne faciliteiten, een prettige sfeer en een mensgerichte organisatie.

 

De 3 kernwaarden van Dusart zijn:

Innovatieve expert: Wij geloven in innovatie en zijn specialist in wat we doen of op weg om dat te worden. Wij zijn nieuwsgierig en leergierig en helpen elkaar in onze ontwikkeling.

Klantgericht ondernemerschap: Wij denken in kansen en proberen elkaars verwachtingen daarin te overtreffen. Wij streven ernaar om daadkrachtig en klantgericht samen te werken.

Sympathiek: Wij zijn open, vriendelijk en eerlijk tegenover collega’s, klanten en leveranciers. Wij zijn transparant in ons advies.

Handig om te weten…

– Uitzicht op vast dienstverband;
– Startdatum in overleg;
– Mensen werken hier gemiddeld 17 jaar, daar zijn wij trots op!

 

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld!

Heb je interesse in deze functie?

Ben je enthousiast over deze functie, solliciteer dan door je motivatie én cv te uploaden via het sollicitatieformulier. Heb je vragen over deze vacature, neem dan gerust contact op met Jeanine Wolters. Je kunt haar bereiken via: hr@dusart.nl of 071-4028664.

Keer terug naar het vacature overzicht

Solliciteer op deze vacature

Schakel JavaScript in je browser in om dit formulier in te vullen.
Klik of sleep een bestand naar dit veld om te uploaden.
Maximaal 10MB
Acceptatie veld

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Privacybeleid en de Servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.